טקס הוקרה ללוחמי הימ"מ שלחמו בגבורה במתקפת הפתע

בנצי לייזרוביץ No Comments on טקס הוקרה ללוחמי הימ"מ שלחמו בגבורה במתקפת הפתע

טקס מצומצם להענקת דרגות קצונה ומינויים לקציני הימ"מ למילוי תפקידם של קצינים שנפלו בלחימה בדרום; במהלך הטקס מפקד הימ"מ סקר את פעילות היחידה במתקפה: "לוחמי היחידה החזיקו על הכתפיים הצרות שלהם את כל עוטף ישראל בשעות הראשונות ללחימה"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש התקיים טקס קצר ביחידה הלאומית ללחימה בטרור (הימ"מ) להענקת דרגות והענקת מינויים לקצינים ביחידה, במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, ר' אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', מפקדים ולוחמי היחידה.

טרם תחילת הטקס, מפקד הימ"מ סקר בפני המפכ"ל, מפקד משמר הגבול והלוחמים בקצרה את פעילות היחידה בלחימה בדרום הארץ ב-7.10.23. לוחמי הימ"מ לחמו בגבורה ובאומץ לב למול המתקפה ולחמו במוקדים הקשים ביותר למול מאות מחבלים.

בסיום הסקירה מפקד הימ"מ, תנ"צ ח' סיכם ואמר: "לוחמי היחידה החזיקו על הכתפיים הצרות שלהם את כל עוטף ישראל בשעות הראשונות ללחימה. אנחנו שלחנו את הלוחמים שלנו למקומות שהם באמת יכלו להשפיע. ביד מרדכי היה קרב בלימה, הכוחות לא אפשרו למחבלים לעלות לכיוון צפון. הקרב בתחנת משטרה שמי שניהל אותו זה היחידה, בארי שמבחינתנו זה אירוע מאוד משמעותי ואופקים. אלה האירועים הגדולים שהיחידה נכחה בהם ושלטה בהם בצורה אבסולוטית."

במהלך הטקס הוענקו דרגות קצונה ל-3 לוחמי היחידה שסיימו את הכשרתם כקצינים , פקד א', פקד ד' ופקד ד', שהיו חלק מהכוח הלוחם החל מפרוץ המלחמה. הקצינים ישתלבו בתפקידי מפקדי צוותים בימ"מ.

בנוסף, הוענקו כתבי מינוי לשני קצינים, פקד ע' ופקד י', ותיקים ביחידה, שימלאו את תפקידם של שני קצינים שנפלו בקרבות בלחימה בדרום.

בהמשך הטקס, מפכ"ל המשטרה העניק לימ"מ תשורה סמלית ובה כתוב: "למפקדי ולוחמי הימ"מ, בהערכה רבה על גבורתכם ונחישותכם! פעלתם בתעוזה ובגבורה יוצאת דופן והצלתם חיים רבים בפעילותכם במהלך מלחמת חרבות ברזל. חיזקתם וביצרתם את ביטחון מדינת ישראל ועל כך אתם ראויים לכל שבח!"

מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק שיבח את לוחמי היחידה ואמר: "לוחמי הימ"מ היו כוח מכריע בשעות הראשונות למתקפה. היחידה נלחמה בגבורה יוצאת דופן בכל מקום שבו נמצאו. אתם ככוח עיקרי, יחד עם לוחמי משמר הגבול מהיחידות השונות הייתם מי שבלם את המחבלים מלהתקדם צפונה למרכז הארץ. בשם עם ישראל אני מודה לכם על הנחישות בה פעלתם, אם לא אתם והלוחמים שנפלו בקרבות האירוע היה נגמר קשה יותר."

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר ללוחמים: "הקו הראשון שנלחם היו שוטרי התחנות של משטרת ישראל. שוטרים שהלכו לאבטח עם אקדח ונתקלו במחבלים ירו עד גמר תחמושת, לקחו קלאצ'ים מהמחבלים. הקו העיקרי, כוח המחץ שהגיע זו היחידה. בתחנת שדרות התחילה הפגיעה במחבלים עם לוחם היחידה שעמד שם על בגדי חג".

"זה השלב שצריך להצדיע לכם, אריות. כל אלה שנפצעו והמשיכו, כל אלה שנלחמו, הניהול של החילוץ של בני הערובה, הסבלנות והמקצועיות. לצערי שילמנו מחיר עצום, שילמנו מחיר כבד. אבל אנחנו יכולים להיות גאים בארגון שאנחנו משרתים בו. אם אנחנו לא היינו, מדינת ישראל הייתה במקום אחר עכשיו. באתי להגיד תודה ענקית, לכל אחד ואחד מכם גם לאלו שלא נמצאים איתנו פה. אתם יכולים להיות גאים במי שאתם ומה שאתם, במדינת ישראל ובמשטרת ישראל".



0 תגובות